Safrane camarque 2,5 20V '97 ASB Spalanie itd.
Safrane camarque 2,5 20V '97 ASB Spalanie itd.
Witajcie!
Safrankę 2,5 20V z Automatem kupiłem na przełomie wrzesień/październik 2009 z przebiegiem 136800km. Od tamtej pory zrobiłem nią jakieś 4 tys km z haczykiem jak na razie głownie po miastach Śląska trochę w trasie dlatego iż nie jest ze mną zbyt długo, mogę napisać raczej o zaletach tego silnika:
- 5 cylindrów = równa praca jednostki i jak dla mnie naprawdę piękny oryginalny dźwięk silnika volvo :D:D
- dobre osiągi biorąc pod uwagę moc jednostki, masę auta i 4 biegowy automat!
- rewelacyjnie szybko osiąga optymalną temperaturę pracy = szybko ciepło w kabinie (ważne przy -18°C)
- auto kupowałem z myślą o założeniu LPG (bo ponoć silnik dobrze znosi gaz) ale ze względu iż mało jeżdżę zrezygnowałem... a co tam
Ogólnie silnik w stanie igła , odpukać żadnych usterek... tylko to spalanie... zimą, w mieście (naprawdę duże korki w samym centrum miasta) + krótkie odcinki = średnio w granicach 14-15 litrów / 100km, niekiedy do 16l ale taka przyjemna i bezstresowa jazda ma swoja cenę - nie żałuję!!
Na krótkiej trasie miedzy miastami (drogi podmiejskie, nie autostrada) 10-12l
Latem wyglądało to tak; Trasa/miasto/mieszany: 9l/12,5-13,5/10-11l
Stosując ecodriving na maxa szedłem do 7,2l (tankowanie, reset kompa, dystans 20km z miasta do miasta bocznymi drogami) ale nie przekraczałem nawet 70km/h - to należy traktować raczej jako ciekawostkę z mocnym przymrużeniem oka... ehh...
Z mojej strony silnik godny polecenia do tego samochodu, świetnie sie spisuje w połączeniu z automatyczna skrzynią biegów - POLECAM!!
Safrankę 2,5 20V z Automatem kupiłem na przełomie wrzesień/październik 2009 z przebiegiem 136800km. Od tamtej pory zrobiłem nią jakieś 4 tys km z haczykiem jak na razie głownie po miastach Śląska trochę w trasie dlatego iż nie jest ze mną zbyt długo, mogę napisać raczej o zaletach tego silnika:
- 5 cylindrów = równa praca jednostki i jak dla mnie naprawdę piękny oryginalny dźwięk silnika volvo :D:D
- dobre osiągi biorąc pod uwagę moc jednostki, masę auta i 4 biegowy automat!
- rewelacyjnie szybko osiąga optymalną temperaturę pracy = szybko ciepło w kabinie (ważne przy -18°C)
- auto kupowałem z myślą o założeniu LPG (bo ponoć silnik dobrze znosi gaz) ale ze względu iż mało jeżdżę zrezygnowałem... a co tam
Ogólnie silnik w stanie igła , odpukać żadnych usterek... tylko to spalanie... zimą, w mieście (naprawdę duże korki w samym centrum miasta) + krótkie odcinki = średnio w granicach 14-15 litrów / 100km, niekiedy do 16l ale taka przyjemna i bezstresowa jazda ma swoja cenę - nie żałuję!!
Na krótkiej trasie miedzy miastami (drogi podmiejskie, nie autostrada) 10-12l
Latem wyglądało to tak; Trasa/miasto/mieszany: 9l/12,5-13,5/10-11l
Stosując ecodriving na maxa szedłem do 7,2l (tankowanie, reset kompa, dystans 20km z miasta do miasta bocznymi drogami) ale nie przekraczałem nawet 70km/h - to należy traktować raczej jako ciekawostkę z mocnym przymrużeniem oka... ehh...
Z mojej strony silnik godny polecenia do tego samochodu, świetnie sie spisuje w połączeniu z automatyczna skrzynią biegów - POLECAM!!
Re: Safrane camarque 2,5 20V '97 ASB Spalanie itd.
Właśnie poluje na taką z tym motorem z roku 2000 tylko w manualu.
Powiec kolego a jak jeśli chodzi o sprawy elektroniczne (klimatronik, komputer itp.) Jak się zachowuje ??? Jak jest z blacharką czyli korozją????
PZDR
Powiec kolego a jak jeśli chodzi o sprawy elektroniczne (klimatronik, komputer itp.) Jak się zachowuje ??? Jak jest z blacharką czyli korozją????
PZDR
Last edited by medyk-m2 on 2010-04-13, 11:21, edited 1 time in total.
Z blacharka w Safranie jest tak, że jak nie była bita to nie rdzewieje. Jest tak ze względu na ocynk. Jeżeli chodzi o elektronikę - w mojej odpukać nic się nie dzieje. Jedyne co nie działa od kiedy ją kupiłem to grzanie foteli - ale podejrzewam uszkodzenie czujnika temperatury. Zrobiło się ciepło wiec poszukam co i jak.
Odnośnie spalania - u mnie wg kompa wychodzi średnio 10.5 l Jazda to dom praca i po mieście w Warszawie i cotygodniowy wyjazd na działkę - w korku do Janek potem ogień po Katowickiej. Co dziwne - to auto nie potrafi palić mniej niż 9,5 litra na trasie, przy prędkości rzędu 90km/h i więcej niż 10,6 - na trasie przy pałowaniu 150 - 160 non stop. Ciekawostka.
Odnośnie spalania - u mnie wg kompa wychodzi średnio 10.5 l Jazda to dom praca i po mieście w Warszawie i cotygodniowy wyjazd na działkę - w korku do Janek potem ogień po Katowickiej. Co dziwne - to auto nie potrafi palić mniej niż 9,5 litra na trasie, przy prędkości rzędu 90km/h i więcej niż 10,6 - na trasie przy pałowaniu 150 - 160 non stop. Ciekawostka.
medyk-m2 powiem Ci,ze ciezko dostac jest 2.5 w manualu choc nie jest to nieosiagalne. Sam polowałem na ASB trafil sie jednak manual z ktorego tez jestem zadowolony. Mysle,ze na manualu jest wiecej frajdy z jazdy,ale to juz kwestia gustu.Komp climatornic? poki co odpukac wszycho dziala jak nalezy. Mi spalanie w miescie wyszlo troszke wieksze niz Arcadio napisal. z 17 zszedlem na 15.3 ale mysle,ze 12l bedzie normą
Crissu84 właśnie wiem. Jedynie bym chciał w manualu ale nie tylko że można lepiej przycisnąć ale iż jak niedaj co pier****** to w aut. już większy koszt. Strasznie dziwi mnie to spalanie. Dość duże, ale podejrzewam, że osiągi są bardzo dobre przy tym (wciska w siedzenie ) Ale zawsze było coś, kosztem czegoś
pzdr
pzdr
Witam!
No i stało się!... w dobie szalejących cen paliw, w dniu 11.05.2010 przy przebiegu 144205 km stałem się posiadaczem instalacji LPG BRC Plug & Drive w swojej Safrance. Nie byłem zwolennikiem LPG ale teraz tankowanie to jest sama przyjemność... dla mnie i portfela
W butle w koło wchodzi ok 45l gazu (całkowita pojemność to 53l) przy cenie średnio ok 2zł daje ~ 90 zł na ok 300 km :D:D Wcześniej nawet połowy tego dystansu nie zrobiłem za taka kwotę
Więcej o eksploatacji napiszę w miarę wzrostu przebiegu na razie nastukane 1200km i czekam na pierwszy przegląd i regulacje pływaka itd itp
Jak na razie myślę że była to dobra inwestycja (autko chodzi świetnie i na Pb i LPG) i teraz żałuje że nie zrobiłem tego wcześniej (mimo że dalej jestem gorącym zwolennikiem Pb) bo jedyna różnica jest... w kasie!
Link dla zainteresowanych:
BRC Plug & Drive
Pozdrawiam Przemo!
No i stało się!... w dobie szalejących cen paliw, w dniu 11.05.2010 przy przebiegu 144205 km stałem się posiadaczem instalacji LPG BRC Plug & Drive w swojej Safrance. Nie byłem zwolennikiem LPG ale teraz tankowanie to jest sama przyjemność... dla mnie i portfela
W butle w koło wchodzi ok 45l gazu (całkowita pojemność to 53l) przy cenie średnio ok 2zł daje ~ 90 zł na ok 300 km :D:D Wcześniej nawet połowy tego dystansu nie zrobiłem za taka kwotę
Więcej o eksploatacji napiszę w miarę wzrostu przebiegu na razie nastukane 1200km i czekam na pierwszy przegląd i regulacje pływaka itd itp
Jak na razie myślę że była to dobra inwestycja (autko chodzi świetnie i na Pb i LPG) i teraz żałuje że nie zrobiłem tego wcześniej (mimo że dalej jestem gorącym zwolennikiem Pb) bo jedyna różnica jest... w kasie!
Link dla zainteresowanych:
BRC Plug & Drive
Pozdrawiam Przemo!
BRC
Mam instalacje gazową tej właśie firmy.
Jako właśnie ta firma zgodziła się na instalacje w mej Safarali. W 2005 autko było sprowadzone z angli + przestawka i w październiku 05 ta właśnie instalacja. Jak narazie wymieniam tylko filtry i wszystko super Nie jest to instalacja sekfencyjna ale samochodzik ma moc i sobie radzi. Spalanie to podobnie jak u kolegi - ekonomicznie do 100 za 90 zł- 350 km.
POLECAM TĄ INSTALACJĘ !!!!
Jako właśnie ta firma zgodziła się na instalacje w mej Safarali. W 2005 autko było sprowadzone z angli + przestawka i w październiku 05 ta właśnie instalacja. Jak narazie wymieniam tylko filtry i wszystko super Nie jest to instalacja sekfencyjna ale samochodzik ma moc i sobie radzi. Spalanie to podobnie jak u kolegi - ekonomicznie do 100 za 90 zł- 350 km.
POLECAM TĄ INSTALACJĘ !!!!
Użytkownikiem nie jestem ale miałem okazje pojezdzic takim autem dynamika świetna spalanie przy normalnej mieszanej jezdzie na poziomie 10litrów. Automat wh\g mnie jest kiepski. Volvo 850 w ręcznej skrzyni naprawde dawało rade masa auta chyba podobna. Zdecydowanie najlepsza jednostka napędowa do tego auta poza okrutnie drogimi i wadliwymi półośkami.