Silniczek starej daty, pamiętający jeszcze modele R20 i R30, w późniejszych latach zmodernizowany o min. wtrysk wielopunktowy firmy RENIX lub BOSCH.
Silnik osiąga maksymalny moment obrotowy już przy 2500 obr. (175NM), co jest szczególnie przydatne w jeździe po górach.
Ponad to jest to konstrukcja posiadająca opinię jednej z bardziej wytrzymałych jednostek napędowych Renault.
2.2i 8v opinia
Badziewie badziewie i jeszcze raz badziewie za słaby mimo ze u mnie była chyba 12v to i tak do tej budy w ogóle nie ciągnie trzeba butować na każdym biegu żeby to jakoś szło rozpedzić się do 200 trwa wieczność nie wspomnę o gazie założyłem do tego silnika IV generacje BRC i efekt był taki w ciągu pół roku dwa razy siadła uszczelka pod głowicą, potem ciśnienie w układzie chłodzenia i pękające węże. Nigdy więcej tego silnika 16-ka jeszcze by dawała rade. To MOJE odczucia na temat tego czy też podobnego silnika:/
Last edited by opawel on 2012-07-24, 09:35, edited 1 time in total.